Hollywoodot hagyta ott az okoshőmérőért a magyar trükkmester

Hollywoodi szuperprodukciók trükkjeiért felelt, de az apaság hozta el az új bizniszt: Krajcsik Zsolt most ismét az amerikai piacra készül saját fejlesztésű okoshőmérőjével.


Krajcsik Zsolt Hollywoodban számos film trükkmestere volt a Titanictól a Mátrixig, írja a Forbes.hu. Egy éve itthon dolgozik, otthagyta az álomgyárat.

Apaként a lázmérésekkel töltött éjszakák után szembesült azzal, hogy itt nem trükkökre és látványra, hanem valódi megoldásra van szükség. Alig pár összetevőből elkészített egy felragasztható, üdítős kupak méretű hőmérőt, ami csak a gyerekek biztonsága miatt nem lett kisebb. Az ActivAngel nevet kapta, amely utal az őrangyal szerepre: az eszköz helyettünk is figyel.

Mindennek már három éve, azóta számos fórumon bemutatták a terméket a gyógyászattól a technológiai expókig: így jutott el Magyarországról a párizsi Pasteur Intézetbe, majd a Las Vegas-i CES Digital Health Summit tradeshowra, ahol első helyezést ért el a maga kategóriájában

A hőmérőegység egy mobilappal szinkronizálható, amely értesíti a felhasználót a mérés eredményről. Az applikáció nemcsak aktuális értékeket mutatja, hanem a benne dolgozó mesterséges intelligencia rendszer az elraktározott adatokból, a lázgörbe jellegzetességei alapján betegségekre is képes következtetni.

Az eszköz olyan időtálló, mint a hagyományos hőmérő. Az akkumulátora legalább tíz évig működőképes, de a technológiai szakember szerint addigra már „mindenki ujja alá be lesz építve egy hőmérő”. Amikor orvosokkal egyeztetett Krajcsik, felmerült, hogy hasznos lehet például trópusi betegségek elemzésére is.

Krajcsik Zsolt nem akart a jó ötletnél leragadó startupok sorsára jutni, így már a fejlesztésbe 100 milliót fektetett, azért, hogy egy gyártható, letesztelt prototípus legyen a kezében. Alapvetően magyar partnercégekkel dolgoznak, de az alkatrészek egy részét külföldről, sokat a közvetlen gyártótól szereznek be, ugyanakkor a termék összeállítását itthon végzik.

 „Sok magyar termék ott vérzik el, hogy van egy jó ötlet, de amikor a világpiacra ki akarnak lépni, a marketingre már nincs költségvetés.”

A tőkeinjekciónak köszönhetően az ActivAngel már idén megjelenhet az e-health piacon Európában és a tengerentúlon is. Az USA-ban az adventi vásárlási őrületet felvezető Black Friday a kitűzött határidő, hogy karácsonykor már ott lehessen a családoknál.  Magyar árfekvésben 20 ezer forint alatt lesz majd.