Magyarország kúl

Magyarország legszebb helyei: Közép-Magyarország

Közép-Magyarország, azaz Budapest és Pest megye remek választás a kirándulásra és a városnézésre. Mutatunk hat kihagyhatatlan helyet.

Közép-Magyarország a hét magyarországi statisztikai régió egyike. Pest megye és Budapest alkotja. Központja a fővárosunk, Budapest. Három Budapesti és három Pest megyei úti célt hoztunk nektek.

A Budai vár

A Budai Várnegyed Budapest I. kerületének egyik városrésze. 1987 óta az UNESCO Világörökség listáján is szerepel. Területén számos középkori eredetű műemlék, valamint 17–18. századbeli lakóházak és középületek találhatóak. Bármelyik évszakban igazán hangulatos sétát tehetünk itt. A Budai vár az a hely, amit soha nem lehet megunni és a sokadik látogatásra is mindig találni valami új érdekességet, legyen az egy hangulatos utcácska, egy szépen díszített kapu vagy a múzeumok egyikének valamelyik műremeke.

A Szent István bazilika

A budapesti Szent István-bazilika  az Esztergom-Budapesti főegyházmegye társ-székesegyháza. A neoreneszánsz templom Magyarország egyik legjelentősebb egyházi épülete, amit kívülről és belülről is érdemes megcsodálni. Ha ellátogatunk a Szent István térre onnan bejárhatjuk Budapest belvárosi részét. Elsétálhatunk a Deák térre, az Erzsébet térre, és a Vörösmarty téren át Váci utcába is.

A Duna-part

Akár Budapesten élünk, akár csak várost nézni vagy akár ügyeket intézni jöttünk ide érdemes néha végigsétálni a Duna-parton.  És innen is megcsodálni a fővárosunk szépségeit, a Budai várat, a Parlamentet, a Gellérthegyet… és persze a szebbnél szebb hidakat. Napközben és este is járjuk végig, mert kivilágítva is gyönyörű. De a Duna-part helyett választhatjuk a Dunát is, felülhetünk egy sétahajóra vagy utazhatunk BKV hajón.

A Gödöllői kastély

Gödöllő legismertebb nevezetessége a Grassalkovich-kastély vagy más néven a Gödöllői Királyi Kastély. A Grassalkovich család férfi ágának kihalása után több tulajdonosa is volt a kastélynak, végül a kiegyezés után 1867-ben királyi pihenő rezindenciának jelölték ki. Napjainkban közel 1000 m²-es területen, 23 szobában tekinthető meg a kastélymúzeum, teljesen helyreállított belső terekkel, Sissi rajongóknak kötelező. A kastélyhoz impozáns park is tartozik.

Fotó: Stern Ágnes

Szentendre

Szentendre Budapest környékének egyik leghangulatosabb városkája. Girbegurba, macskaköves utcácskáival, színes házikóival és kis utcácskáival visszarepít a múltba. Ha ellátogatunk ide, sétálhatunk a Duna-parti sétányon és elmehetünk a skanzenbe is..

A Vácrátóti arborétum

A vácrátóti az ország legnagyobb botanikus kertje, egyben az élő növények leggazdagabb hazai gyűjteménye. A 27 hektáros kertben közel 13 000 növényfajt, illetve -fajtát mutatnak be. A több mint 180 éves műemlék- és természetvédelem alatt álló romantikus tájképi kert . Minden évszakban lebilincselő látványt nyújt a látogatóinak. kikapcsolódhatunk a természet lágy ölén, megfigyelgetjük a növényeket és ha szeretnénk, csodás fényképeket készíthetünk itt.