Nincs mese, öt percen belül el kell kezdeniük a telefonos ügyintézést az ügyfélszolgálatoknak

Szeptembertől a telefonos ügyfélszolgálatoknak öt percen belül meg kell kezdeniük az érdemi ügyintézést.

Megvan az a jelenet a Jóbarátok című sorozatból, amikor Phoebe egy teljes napon keresztül vár a telefonos ügyfélszolgálatra, miközben a kagylóban rendszeresen elmondják: “a hívása fontos számunkra”?

Nos, ilyen Magyarországon elvileg többet nem fordulhat elő, mert szeptembertől a fogyasztóvédelmi törvény pontosan meghatározza, hogy a közszolgáltatások esetében öt percen belül el kell kezdődnie az ügyintézésnek, amely magában foglalja a várakozási időt is – derül ki a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztatásából és a nyugat.hu cikkéből.

Telefonos ügyintéző (MTI-fotó: Beliczay László)

A fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott kötelezettség nem csak a közszolgáltatásokra, hanem a hírközlési szolgáltatásokra is vonatkozik, tehát ha megint elmegy az internet, azt is könnyebben jelentheti be.

A kamara arról is tájékoztatott, hogy a törvénymódosítás nem csak azt határozza meg, hogy öt percen belül meg kell kezdeni az ügyintézést, hanem azt is előírja, hogy az egyes menüpontra kell tenni a panaszbejelentést. A nyugat.hu tapasztalata szerint ez sokkal hasznosabb, mint amilyennek elsőre hangzik.